Dikom symbol

Blogg om digital markedsføring

  

Hvorfor bør man ha en bedriftsside på LinkedIn

Av: Ina Svarstad - Digital markedsfører | 2 minutter lesetid

I et hav av sosiale kanaler kan det være vanskelig å velge hvilke kanaler man bør prioritere. Man må ikke nødvendigvis være på alle, men velge de riktige, de kanalene som passer for bedriften, og hvor man kan nå sin målgruppe.

Hvorfor «one page» nettsted kan redusere synlighet i Google

Av: Kjersti Bakke - Senior digital markedsfører | 3 minutter lesetid

I denne bloggartikkelen går vi gjennom hvorfor du bør tenke deg godt om før du velger en «one page» løsning for ditt nettsted.

Hva er 0-klikk i Google?

Av: Kjersti Bakke - Senior digital markedsfører | 4 minutter lesetid

Du har helt sikkert benyttet deg av det når du har gjort et søk i Google, men kanskje ikke reflektert over det. Først en definisjon

Hvordan selge i 2019

Av: Ina Svarstad - Digital markedsfører | 3 minutter lesetid

Salg har et dårlig rykte. Man tenker fort på pågående selgere som ikke gir seg før de har solgt det de ville, uavhengig av om det var noe du hadde behov for eller ikke. Men salg kan også være noe positivt. Det kan, og bør, være å hjelpe eksisterende kunder og nye potensielle kunder med et

Inspirerende salgstrening med fokus på vekst

Av: Kjersti Bakke - Senior digital markedsfører | 3 minutter lesetid

I mai deltok vi på salgstrening med Dan Tyre fra HubSpot. Det var åtte inspirerende og intense uker ledet av en engasjert Dan Tyre. Av alt vi var gjennom er dette det jeg vil løfte frem som det aller viktigste for oss i Dikom.

Hvordan optimalisere LinkedIn-siden til din bedrift

Av: Ina Svarstad - Digital markedsfører | 3 minutter lesetid

Har bedriften din en side på LinkedIn? Er den optimalisert og brukt regelmessig? Jeg var nylig på et veldig nyttig kurs hos Virke med Mona Fimreite og vil dele noe av det jeg tok med meg fra kurset her. 

Hva er service level agreement (SLA)?

Av: Kjersti Bakke - Senior digital markedsfører | 3 minutter lesetid

SLA er en avtale mellom en som tilbyr en service og kunden. Avtalen sier noe om hva som omfattes av tjenesten når det gjelder kvalitet, tilgjengelighet og ansvar. Vi har skrevet om hva vi mener skal være med når det gjelder nettsider og nettbutikk.

10 tips for å lykkes med nyhetsbrev

Av: Ina Svarstad - Digital markedsfører | 3 minutter lesetid

Det er mye å tenke på når man skal komme i gang med nyhetsbrev. Her er våre beste tips for å lykkes.

Hva bør et nyhetsbrev inneholde?

Av: Ina Svarstad - Digital markedsfører | 2 minutter lesetid

 Sitter du klar med innhold som skal inn i ditt neste nyhetsbrev? Her er våre beste tips for hva et nyhetsbrev bør inneholde.

Hvordan forbedre åpneraten for nyhetsbrevet

Av: Ina Svarstad - Digital markedsfører | 2 minutter lesetid

Et optimalisert nyhetsbrev har ingen verdi om det ikke blir åpnet. så hvordan får du opp åpneraten?