La oss google det - bli synlig!

Du kan jo bare google detHelt fra oldtidens Athen har folk søkt orakelet etter svar. I dag derimot er det bare å google det. Det å være synlig i google er viktig for en bedrift.

Vi vil påstå at det er alfa & omega å bli funnet der, om ikke er det som om du ikke eksisterer.

Det er som regel to måter å gjøre et søk i Google:

  1. Vi vet hvem vi ser etter og gjør et spesifikt søk ved hjelp av egennavn.
  2. Vi googler i håp om å få mer informasjon, gjerne via en nettside.

I de tilfellene der vi ønsker mer informasjon og gjerne noen å kontakte, er det ikke lenger orakelet eller telefonopplysningen som hjelper deg og finne svar, men google.

Et google-søk er gjerne først en problemstilling: Hva koster det å installere en ladestasjon hjemme?
Nå løper Google-boten avgårde og saumfarer nettsider etter disse ordene. Og her er det viktig at du er synlig med en nettside som har godt og relevant innhold slik at Google viser akkurat ditt nettsted på førstesiden. Jo fler som klikker seg inn på din nettside, jo høyere ranking vil du få av Google, som igjen medfører bedre synlighet. Det sies at hvis du har en hemmelighet du ikke ønsker at noen skal vite om, bør du gjemme den på side to i google - der leter nemlig ingen.

Tenker du nå at synlighet i google kunne vært interessant å høre mer om? Har du en eksisterende nettside som ikke fungerer optimalt? Eller har du kanskje ingen nettside, men ønsker hjelp til å lage en?

Vi i Dikom er en totalleverandør innen digitale markedsføringstjenester, og ser frem til å hjelpe deg opp og frem, fra start til ønsket resultat. Resultatet kan være at det er nettop ditt nettsted som vises når noen googler dine produkter og tjenester! Les mer om synlighet her.

 Kontakt oss for rådgivning!

 

Ina Svarstad blog-avatar

Ina Svarstad

Ina jobber som digital markedsfører hos Dikom og 6 års erfaring innen grafisk design og markedsføring. Bachelorgrad i visuell kommunikasjon fra Kunsthøyskolen i Oslo. Inbound Certification | GDPR i praksis | Markedsføring med epost etter GDPR | Avansert markedsføring på Facebook