Dikom symbol

Blogg om digital markedsføring

Hvordan bruke video i markedsføring

I juni var tema for HubSpots User Group bruk av video som del av en inbound markedsføring-strategi. Jeg fikk mange gode tips, og tenkte jeg ville dele noe av det jeg sitter igjen med i dette

Hva er CMS og hvilket system passer best for deg?

 

Når man skal lage en blogg, nettside eller en nettbutikk må du velge deg en plattform. Denne plattformen kalles et Content management system, eller bare CMS-system. 

Er nettsiden din sikker?

Å sikre nettsidene er viktig, men hva betyr det egentlig? Her kan du få svar på hvorfor nettsiden din bør ha et SSL (Secure Socket Layer) sertifikat installert.

Hvordan bruke Stories i markedsføringen av din bedrift

Lurer du på hvordan du skal ta tak i bruk Stories som en del av markedsføringen for din bedrift? Jeg har vært på kurs, og vil dele noe av det jeg tok med meg av gode tips og eksempler.

Hvorfor er det viktig med mobilvennlige nettsider?

Google prioriterer mobilvennlige nettsider i sine organiske søkeresultat. I Norge har Google mer enn 95% markedsandel når det gjelder søkemotorer, i tillegg er nå Chrome den mest brukte

SMARKETING med HubSpot Usergroup Oslo

Torsdag 13 september var det duket for nytt frokostseminar på BI Nydalen med HubSpot User Group Oslo. Dagens tema var Sales and Marketing Alignment, og ble holdt av Maria Trubicina fra HubSpot . 

Hvordan lage din egen Buyer Persona

For å produsere godt innhold må du vite hvem du snakker til. Vet du ikke hvem målgruppen din er bør du legge ned litt arbeid i å finne det ut. Den beste måten å gjøre det på er å lage en persona. 

12 tips for bedrifter på Facebook

Selv om Facebook har fått mye kritikk den siste tiden ser man at brukerne stort sett er lojale. Vi har blitt vant til at Facebook er en del av hverdagen vår, og skroller oss gjennom metervis av

Automatisk oversettelse?

Dropp det! Du har sikkert hørt uttrykket "Shit in, shit out".   

La oss google det - bli synlig!

Helt fra oldtidens Athen har folk søkt orakelet etter svar. I dag derimot er det bare å google det. Det å være synlig i google er viktig for en bedrift.