Dikom symbol

Blogg om digital markedsføring

  

Slik lager du en effektiv innholdsstrategi for bloggen din

Av: Cecilie Henriksen - Prosjektleder og digital markedsfører | 5 minutter lesetid

Du har sikkert hørt om innholdsmarkedsføring eller content marketing - og nå vurderer å starte med produksjon av innhold. Men hvor skal du starte? Er det bare å opprette en blogg og begynne skrivingen? Svaret på det spørsmålet er nei. Før du begynner bør du ha en innholdsstrategi på plass.

Hvordan forstå tallene i google analytics

Av: Kjersti Bakke - Senior digital markedsfører | 6 minutter lesetid

Google Analytics er verdens mest brukte analyseverktøy. Men hvordan skal du forstå tallene og hvordan kan du bruke denne innsikten til å oppnå bedre resultater? 

Slik blir du kjent med målgruppen din i sosiale medier

Av: Ina Svarstad - Digital markedsfører | 4 minutter lesetid

Hvem snakker du til de de forskjellige sosiale kanalene? Vi vet gjerne hvem vi ønsker å nå, men er det de som faktisk følger oss?

På jakt etter nytt CMS-system? Vi sammenligner HubSpot med WordPress

Av: Kjersti Bakke - Senior digital markedsfører | 7 minutter lesetid

Nettsiden er grunnmuren i digital markedsføring. Og skal du lansere ny nettside er det mange publiseringsløsninger (CMS) å velge mellom. Vi har gjort en sammenligning. 

5 tips for å lykkes med LinkedIn

Av: Ina Svarstad - Digital markedsfører | 2 minutter lesetid

Vurderer du å bruke LinkedIn som markedsføringskanal for din bedrift? Har du laget en plan for hvilket innhold du skal poste, og hvem du skal snakke til?

Hvordan komme i gang med  søkemotoroptimalisering (SEO)

Av: Kjersti Bakke - Senior digital markedsfører | 9 minutter lesetid

Vil du lære om søkemotoroptimalisering? I denne bloggartikkelen får du 6 tips du kan følge for å komme i gang.

Dette bør du inkludere i markedsplanen din for 2020

Av: Cecilie Henriksen - Prosjektleder og digital markedsfører | 5 minutter lesetid

Det er høst og det er på høy tid å få på plass markedsplanen din for 2020. Men hva skal du prioritere å ta med? I dette blogginnlegget gir jeg deg innsikt i fem områder du bør vurdere å inkludere i markedsplanen din for 2020.

Hvordan poste godt innhold på LinkedIn

Av: Ina Svarstad - Digital markedsfører | 2 minutter lesetid

Som alle andre sosiale kanaler trenger en god LinkedIn bedriftsside en strategisk plan for hva som skal postes og hvilken stemme den skal ha. 

Status og trender for inbound salg

Av: Kjersti Bakke - Senior digital markedsfører | 7 minutter lesetid

I denne bloggartikkelen, som bygger på rapporten “State of Inbound” fra HubSpot, vil vi se på hva slags utfordringer selgere møter i dag. Rapporten sammenligner resultater fra team som bruker inbound-metodikken med outbound.

Hvordan annonsere på LinkedIn

Av: Ina Svarstad - Digital markedsfører | 3 minutter lesetid

Vurderer du annonser på LinkedIn? Det er mange gode grunner til å vurdere denne kanalen for annonsering. Vi har laget en enkel veiledning for å sette opp en annonse med tips for hva du bør tenke på for å få mest ut av dine annonser.